årsmöte

igår var det cavaliersällskapets årsmöte.
jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv varit på ett årsmöte, roligt att se hur det gick till, även fast det var lite tråkigt ibland.

allt började iaf med smörgåstårta & cavalierprat på Uman Hotell (här i umeå förstås).
sedan blev det en föreläsning av Clarence Kvart som berättade om cavalierens hjärtfel.
det var otroligt intressant, nu vet jag hur blåsljudet uppstår! dock tyvärr vet man inte varför.
det blev flera olika diskussioner, bland annat om det var bättre att avla på en tik som fått ett tidigt blåsljud (vid 3 års ålder) men levt längre än en tik som fick blåsljud vid 8 års ålder. själv anser jag syftet med att ha ett avelsprogram är att försöka flytta fram så att man får blåsljuden vid en äldre ålder och därmed kan det innebära att cavalieren börjar leva längre.

sedan öppnades årsmötet.
på ämnet utställning var ett förslag från styrelsen att veteranklassen skulle vara gratis, jag antar att de ville ha fler anmälda i veteranklasserna. det blev tillslut röstning om det skulle kosta 100 kronor eller vara gratis, majoriteten tyckte att det skulle kosta 100 kronor, främst på grund utav de tyckte att det var orättvist mot de andra klasserna (lät det som). men man märkte att veteranutställarna ville ha det gratis ;)

sedan har ju faktiskt cavaliersällskapet fått en helt ny snygg hemsida!
checka in den här om du är intresserad

MEN såklart kommer det klagomål, nu var det på valphänvisningen. de hade lagt till "väntade kullar" och det fungerar ju såklart inte. jag förstår inte varför, alla andra rasklubbar har ju det. det är ju väldigt smart för blivande cavalierägare, då kommer de lättare hitta en uppfödare som passar just deras önskemål.

för övrigt var det ett mycket trevligt årsmöte med mycket folk!


Kommentarer
Postat av: Mirja

Hej!

Förr om åren hade cavaliersällskapet planerade kullar på hemsan men jag tror det togs bort pga många "glömde" avanmäla ifall tiken gick tom.

Dessutom funkar det inte rent praktiskt då när man ska ha valphänvisning måste regga valparna först så valphänvisaren kan gå in på hunddata och kolla föräldrarnas intyg...

2009-02-22 @ 14:40:25
URL: http://aspbackarnasblogg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0